Twitter advertising
X Ad Campagne
0226-395936Gebruik X-Ads en behaal je zakelijke doelstellingen!
Op doelstellingen gebaseerde Twitter Ads-campagnes zijn speciaal ontworpen om jou te helpen resultaten te behalen die tot acties leiden en waarde toevoegen voor je bedrijf.
Campagnes op maat voor uw zakelijke doelstellingen!
✓ Twitter ads
Waarom zou je Twitter Ads gebruiken? Twitter gebruikers hebben enkele hele prettige eigenschappen die voor veel ondernemingen voordelig zijn. Zo delen Twitter gebruikers vaker informatie met elkaar. Twitter gebruikers reageren sneller op vragen en veel Twitter gebruikers zijn actief op zoek naar mensen die hulp bij een onderwerp zoeken. Twitter wordt relatief vaker geciteerd in andere sociale media. Dit komt omdat Twitter een soort open podium is voor meningen en reacties.
Meer volgers verzamelen! Het verzamelen van volgers is een belangrijk doel, zij zijn namelijk je publiek. Hoe groter je publiek is, hoe makkelijker je boodschap zich verspreidt of doel kan worden behaald. Relevante bezoekers genereren Op Twitter worden veel sites met elkaar gedeeld, zich voornamelijk wanneer deze opmerkelijke informatie, diensten of producten bevat, dan worden deze gedeeld en zal Twitter voor bezoekers gaan zorgen.
Interactie aangaan! Een ander doel kan interactie met Twitter gebruikers zijn, vaak is interactie erg waardevol bijvoorbeeld voor onderzoeken of klantenservice.
Hoe kun je met Twitter Ads deze doelen bereiken? Twitter heeft voor elk doel een advertentievariant ontwikkelt. Wanneer je het doel heb om snel nieuwe volgers te krijgen, dan is het maken van een “Uitgelichte Account”-campagne een goed plan. Deze advertentie vorm is specifiek gericht op het vergroten van het aantal volgers. Door deze advertentievorm wordt je account, in combinatie met een korte beschrijving, in de Wie te volgen widget of de tijdlijn van Twittergebruikers geplaatst.
Uitgelichte Tweets! Deze promotievorm is ideaal om volgers te vergaren en interactie aan te sporen. Voorwaarde is wel dat de maximaal 280 tekens die je uitlicht wel interessant zijn. Het moet uitnodigen om uw add te verspreiden. Voorbeelden van onderwerpen die zich goed lenen voor een uitgelichte Tweet: Product introductie, bedrijfs introductie, speciale aanbiedingen, diverse acties, evenementen etc. De uitgelichte tweet zal verschijnen op de tijdlijn van getargette twitteraars.
✓ Voordelen
1) Twitter Ads zijn erg goed in te richten op gedefinieerde doelgroepen, doordat de advertenties goed te targeten zijn.
2) Wanneer je een lokale onderneming hebt of een openingsaanbieding hebt op bijvoorbeeld een nieuwe locatie, dan kun je met Twitter Ads makkelijk je promoted tweet richten op locatie. Dit gaat zelfs tot op straatniveau doordat je in Nederland op postcode kunt targeten.
3) Target mogelijkheid op geslacht en zelfs apparaat. Voorbeeld: Twitter Ads zijn te richten op alleen vrouwen met een iPhone. Dit kun je instellen op een enigszins ongewone locatie, namelijk Apparaattargeting type.
4) Target mogelijkheid op zelfs interesse gebied: Je weet vaak precies welke interesses jouw klanten hebben. Je kunt deze kennis inzetten om je Twitter Ads beter te richten. Voorbeeld: Wanneer je doelgroep helemaal kookgek is, wees dan verstandig en richt je promoted account of tweets op deze interesse!
5) Targeten op basis van zoekwoorden behoort ook tot de mogelijkheden van Twitter. Het targeten op keywords is hele bekende manier van targeten die we kennen van het Google Display Netwerk. Twitter werkt nagenoeg hetzelfde.
✓ Slotwoord
Wil je aan de slag met Twitter Ads, dan zijn de onderstaande randvoorwaarden van belang: Zorg er voor dat je account helemaal in orde is. Het is namelijk zonde om te betalen voor advertenties wanneer je profiel er slecht uit ziet. Controleer daarom zeker je profielfoto op herkenbaarheid en kwaliteit. Hetzelfde geldt voor je omslagfoto en de kleuren van je profiel. Ook al komt deze minder vaak in beeld, het toont aan dat je Twitter serieus neemt. Controleer je biografiebeschrijving. Neem in elk geval je naam, locatie en hoofdonderwerpen op in de biografie.
Een veel gebruikte methode is door met een enkele zin en steekwoorden aan te geven wat je doet op Twitter en als onderneming. Weet waar je doelgroep over spreekt op Twitter, kortom waar liggen de interessegebieden van uw doelgroep. Je moet namelijk makkelijk en snel kunnen inhaken. Wanneer je niet weet wat jouw doelgroep met Twitter doet en waar ze over spreken, dan kun je hier beter nog even wat tijd aan spenderen.
Wat zijn de kosten van Twitter Ads? Het antwoord op deze vraag is erg makkelijk en complex tegelijk, want je bepaalt dit voor 90% zelf. Net als in AdWords werken Twitter Ads met een dagbudget, wat nooit overschreden wordt. Op deze manier kost een campagne nooit meer dan je er voor over hebt. Het veilingsysteem van Twitter lijkt als twee druppels water op dat van andere advertentiesystemen. Want je betaalt namelijk nooit meer dan 1 cent meer dan je nodig hebt om het concurrerende bod voor te blijven. Adverteren op Twitter is in elk geval een stuk goedkoper dan LinkedIn waar je minimaal € 2,- per klik betaald. Twitter heeft namelijk geen minimum bod.
Adverteren op Twitter