Youtube advertising
Youtube Video Promotie!
0226-395936De voordelen van een videocampagne op Youtube!
Kies mensen c.q. uw doelgroep op basis van locatie, demografische regio, leeftijd, interesses en meer!
Met YouTube-advertenties kunt u bepalen wie uw videoadvertenties te zien krijgt.
✓ Youtube ads
Met een gerichte videocampagne op Youtube kan je heel gericht je doelgroep bereiken. Het belangrijkste van een goede Videocampagne is om de bedrijfs-video c.q. fimpje heel gericht te tonen aan de juiste doelgroep. Door gebruik te maken van de brede target mogelijkheden binnen Youtube kan u heel gericht uw doelgroep op o.a. regio, leeftijd, geslacht en onderwerpen definiëren. Dit maakt Youtube als advertentie platform heel aantrekkelijk voor veel ondernemers en bedrijven. Youtube video platform is onderdeel van Google en kent wereldwijd 1.5 Miljard gebruikers per maand. ( April 2018).
YouTube is na Google de grootste online zoekmachine van de wereld. De hoeveelheid video’s die dagelijks worden bekeken door gebruikers blijft maar groeien. Op het moment van schrijven ( 26 Mei 2018 ) gebruiken 7,3 miljoen Nederlanders YouTube waarvan 1,3 miljoen dagelijks. Adverteren op YouTube kan voor je bedrijf of organisatie grote voordelen met zich meebrengen. Adverteren op YouTube kan geschikt zijn voor verschillende marketing doelstellingen. Je kunt bijvoorbeeld meer naamsbekendheid genereren, een nieuw product introduceren of meer traffic naar je website genereren.
Video advertenties op youtube werkt! U kunt uw videocampagne zodanig inrichten dat u uitsluitend betaald bij volledig tonen van de gehele video.
✓ Voordelen
1) Zeer grote gebruikersgroep die dagelijk gebruikt maakt van Youtube. In Nederland dagelijks 1.3 Miljoen gebruikers en wereldwijd bijna 50 Miljoen gebruikers. Dus iedere doelgroep is hier zondermeer vertegenwoordigd.
2) Brede targeting mogelijkheden om uw doelgroep te definiëren. Demografie ( taal, locatie, leeftijd en geslacht ). Gedrag ( interesses & retargeting ). Contextuele targeting ( op basis van zoekwoorden ). Zelfgekozen video’s of YouTube kanalen.
3) Voor het behalen van maximale advertentieopbrengsten kun je op YouTube meerdere advertentie-indelingen inschakelen. In-Stream adverteren: De In-Stream advertenties kunnen worden afgespeeld voorafgaand aan een andere video op YouTube of in het Google Display Netwerk, afhankelijk van de netwerkinstellingen. Kijkers kunnen uw advertentie al na een paar seconden overslaan. Het grote voordeel van In-Stream advertenties is dat je pas betaalt wanneer een kijker 30 seconden van jouw video heeft bekeken (tenzij de video korter is dan 30 seconden) of interactie met uw video heeft.
4) True View In-Display adverteren: Voor deze variant zijn er twee verschillende advertentievormen, te weten: videosuggesties en tekstoverlays. Bij videosuggesties wordt de video als suggestie in de lijst aan de rechterkant van de pagina weergegeven. Bij tekstoverlays wordt de advertentie als tekstoverlay aan de onderkant van de video weergegeven die de gebruiker van plan is om te gaan bekijken.
5) True View In-Search adverteren: Wanneer de gebruiker van YouTube zoekt naar video’s verschijnen er video commercials helemaal bovenaan de pagina en de video’s eronder zijn de daadwerkelijke zoekresultaten. Ook hier geld weer, je betaalt pas als kijkers op jouw advertentie klikken.
6) True View In-Slate adverteren: Dit is adverteren bij langere YouTube video’s ( 10 minuten en langer ). Voordat de daadwerkelijke video begint krijgen de gebruikers de keuze uit drie advertenties. De gebruiker klikt dan op één van de drie advertenties en je betaalt pas als jouw advertentie wordt aangeklikt.
✓ Slotwoord
Doordat je op Youtube jouw doelgroep zo specifiek en breed kan benaderen heb je weinig verspilling en maximaal rendement op het advertentie budget. Het advertentiebudget wordt daardoor goed besteed, waardoor je de doelgroep efficiënt en daarmee goedkoper kan bereiken.
Video is dè toekomst en ook andere Social Media kanalen spelen hierop in. Onlangs heeft Facebook bijvoorbeeld Facebook live geïntroduceerd. Daarnaast speelt Instagram hier ook op in door middel van Instagram Stories.
Adverteren op Youtube