Google Nieuws
Nieuws update 05-02-2020
0226-395936Informatie en laatste nieuws van Google! Update geschiedenis en laatste nieuws over Google Core updates.
Belangrijk om op de hoogte te blijven welke ranking factoren belangrijk of gewijzigd zijn in het google algorime!
Google is géén zoekmachine maar een software algoritme!
✓ Laatste post
11 Februari 2020 Google update BERT Het kon natuurlijk niet lang meer duren voordat Google een nieuwe update lanceerde waarin meer gebruik gemaakt zal worden van kunstmatige intelligentie. 5 jaar geleden maakten we al kennis met Rankbrain, een primaire vorm van AI in het algoritme van Google. Maar nu gaat Google een flinke stap verder: De BERT update. Kunstmatige Intelligentie om beter een zoekterm te laten aansluiten op de inhoud van de tekstuele content.
BERT staat voor Bidirectional Encoder Representations from Transformers. In normaal Nederlands staat BERT voor het beter kunnen begrijpen van taal met behulp van kunstmatige intelligentie. Google deed dit de afgelopen jaren al, en dat heb je vast wel eens opgemerkt: Google corrigeerde je spelfouten, Google kan met behulp van synoniemen ook andere relevante documenten vinden waar jouw woord niet in voorkomt. Handig, maar allemaal gebaseerd op een database met vaste waarden.
BERT is anders: BERT begrijpt de context van de zoekopdracht, ook al heb je het een beetje krom omschreven of heb je grammaticale fouten gemaakt waardoor de context niet hetzelfde is.
Een voorbeeld: De zoekopdracht: 'Nederlander naar Amerika visum'. Eerder kreeg je als eerste zoekresultaat een website met info voor Amerikanen die naar Nederland willen reizen. Maar nu herkent BERT het woordje 'naar', en geeft hiermee een andere context aan de zoekopdracht. In de nieuwe situatie krijg je als eerste resultaat de Amerikaanse Ambassade in Nederland voor informatie en het aanvragen van een visum.
Hoewel dit natuurlijk een positieve draai geeft aan de relevantie van de zoekresultaten voor de zoeker, zullen sommige websites hiermee klappen krijgen in de ranking. Wat kun je hier tegen doen? Alles wat je kunt doen is je content nog beter aan te laten sluiten bij wat je potentiële bezoekers willen. Wij waarschuwen al vele jaren hiervoor besteed aandacht aan de kwaliteit van de content ( Geen keyword stuffing maar altijd natuurlijke geschreven teksten die je ook in papieren uitgaven kunt terugvinden! ). Ook het veelvuldig herhalen van bepaalde termen in een tekst ( Keyword stuffing genoemd ) zal de tekst waardering niet verhogen maar reduceren.
4 Februari 2020 Vorige week kondigde Google een core algoritme update aan, genaamd January 2020 Core Update. Aangezien het een core update is, heeft deze update invloed op alle zoekresultaten wereldwijd. In dit blogbericht geven we je een uitleg over wat deze update in houdt, wat er veranderd is en wat je het beste kunt doen wanneer je zoekwoordposities bijvoorbeeld gedaald zijn
13 Januari 2020 Op 13 januari 2020 kondigde Google een nieuwe algoritme update aan die later die dag, rond 18 uur Nederlandse tijd uitgerold werd. Deze zogenaamde 'January 2020 Core Update' is de core update die volgt na de algoritme update uit september 2019. De vorige update werd langzaam uitgerold en had ogenschijnlijk weinig impact. Van deze update wordt meer verwacht: de uitrol is een stuk sneller en ook de impact lijkt groter, op basis van de eerste bevindingen.
06 Januari 2020 Google meldt dat ze bij deze grotere updates altijd veranderingen doorvoeren die bijdragen aan hun missie om relevante en autoritaire content aan gebruikers te bieden. In tegenstelling tot de dagelijkse kleine waarvan de effecten nauwelijks tot niet zichtbaar zijn. Dit betekent dus grofweg dat je verschuivingen kunt waarnemen in positieve of negatieve zin, afhankelijk van hoe goed jouw website gebruikers bedient met kwalitatieve content en in hoeverre deze nog relevant is. Google Core Updates 2020
3 Juni 2019 3 Juni 30 Nieuwe Google Core updae die gevolgen heeft voor de ranking bij Google serp. Search Engine Land suggereert een organisatie die google updates nauwlettend monitord en de effecten probeert te duiden komt met het volgende. Rapportages van Sistrix, RankRanger, SearchMetrics en Moz laten zien dat er enkele opvallende schommelingen in Google’s zoekresultaten zijn opgetreden. Sistrex meldt veranderingen vanaf 5 juni en op 6 juni in de Google zoekresultaten in Groot- Brittannië / UK. Men merkt daarbij ook op dat het aantal getroffen websites groter lijkt te zijn dan bij eerdere updates. Hoewel de meest recente updates het meeste effect hebben gehad op sites over financiën en gezondheid (YMYL-sites), lijkt deze Google core update van 3 juni 2019 ook een behoorlijk grote invloed te hebben op met name nieuwssites, webshops en meer. De aanpassingen van het algortime die Google steeds doorvoert heeft altijd tot doel de meest waardevolle content te bieden en oneigenlijke of minder waardevolle informatie lager te ranken.
6 Augustus 2018 De SEO-wereld was 1 augustus in rep en roer: in een paar uur tijd zagen SEO's op verschillende sites een daling van posities en traffic. Het duurde even voordat de oorzaak hiervan duidelijk was. In de loop van de dag kwam Google met het verlossende woord: er is een grote Google update doorgevoerd. Nu het meeste stof is neergedwarreld, is het tijd om te kijken naar de impact van deze update. En nog belangrijker: hoe kun je inspelen op deze Google Update? Als we Google’s tweet uit maart moeten geloven, moet je je gewoon blijven focussen op het creëren van goede content. Dit zou na verloop van tijd een betere ranking moeten opleveren.
1 Augustus 2018 Data lek?? Wanneer je in de robot.txt file een disallow opgeeft voor een bepaalde map ( betekent geen toegang voor bot en google bots ) deze dan ook niet dient te worden geindexeerd door zoekmachines! Maar wat blijkt? Wanneer deze url's worden gelinkt vanuit andere webpagina's of websites deze alsnog door Google wordt geindexeerd en data van webpagina op straat ligt!
✓ Toelichting
Deze blog is voor een ieder die meer wilt weten over trends en onwikkelingen van Google.
De ranking factoren die bepalend zijn voor de vindbaarheid bij Google! Waarom Google steeds meer gewicht toekent aan de autoriteit van een website. Hoe verkrijg je meer domein autoriteit? Hoe bezoekers aantallen en waardering van bezoekers invloed hebben op de ranking! Hoe verkrijg je bezoekers waardering en bezoekers via google search?
Google heeft als doel de meest waardevolle informatie aan te reiken via haar zoekmachine. Betekent dat de informatie moet aansluiten bij de wensen van de bezoeker! Het Google algoritme voorziet hierin om deze factoren steeds beter te wegen en ook een zwaarder gewicht toe te kennen.
Grote belangrijke Google updates worden bekend gemaakt onder een eigen naam en versie zoals: Fred, Pand, Penguin, Pigeon, Pirate, EMD, Hummingbird, Mobiel vriendelijke website update, Possum etc.